El proppassat dilluns la
companyia cervesera Damm estrenava el seu nou anunci, i
afortunadament per a ells, no ha deixat indiferents; bé, si més no,
a un sector de la població, i això per a la companyia és bo,
perquè fa que es parli d'ella, emperò, aquesta gent que en parla
(parlem) era el target de
l'anunci? Ho siguem o no, està clar que tothom té el dret
d'opinar, i més en aquest món on cada dia és més fàcil i més
d'habitud de xerrar de tot i de res, amb o sense coneixement de
causa, i essent o no el destinatari del missatge.
L'anunci, si no l'heu
vist i voleu fer-ho el podeu trobar aquí,
personalment, em sembla dolent. No culés, encara no és el moment
d'atacar-me: em sembla dolent com anunci, més enllà de voler
promocionar una cervesa, una moto, una visita a un jardí o
qualssevol dels productes que els publicistes puguin tractar
d'encolomar-nos. És lent, poc atractiu i contradictori amb ell
mateix.
Ara bé, aquest anunci
està destinat als consumidors de Damm, als culés, als culés
consumidors de Damm o als cuiners d'escudella? Crec que el target
de l'anunci són la segona i
tercera categoria de les que he citat, per això m'exclou del grup de
persones a les que es destina l'anunci; a mi, i a la resta de
pericos. M'ofèn? No. Per què hauria de fer-ho? Si realment
l'objectiu fossin tots els consumidors de Damm, sí que m'hauria de
sentir molest per part del contingut de l'anunci, perquè podria
esdevenir part d'una campanya quasi de ministeri de propaganda; però
tampoc comet aquella errada, quasi delicte ideològic, de confondre
Barça i Catalunya (que alguna ocasió anterior sí han volgut
cometre). Consegüentment, l'anunci, que ja he dit que no m'agrada
com a tal, em pot molestar com qualsevol anunci; si me'l trobo a la
tele, canvio de canal i prou.
Sé
que molta gent, especialment pericos, no ho veuen de la mateixa forma
que un servidor, però cadascú controla el seu sistema visual i
entén allò que vol entendre: ni sóc la veritat, ni el seu
portador, només puc tenir la meva pròpia veritat. Potser aquesta
vegada, i vés a saber per què, no l'he trobat ofensiu ni vers la
meva persona ni vers els meus col·lectius; tal vegada, qui sap!,
duia una sobredosi de proteïna perica hidratant la meva pell i no la
tenia especialment fina vers l'estultícia o els intents ministeripropagandístics d'instaurar un pensament únic. O, simplement, de forma
real no hi hauria motiu perquè m'afectés. Això sí, continuaré
canviant de canal, com quan veig tot allò que no m'agrada. Ara bé,
qui vulgui deixar de prendre determinada beguda lliure és de fer-ho,
com de criticar aquest escrit o considerar-se denigrat pel tracte
sofert des de certes institucions o empreses.
Així
que al respecte de la relació de Damm i el RCDEspanyol podem
recordar que alguna campanya
essent nosaltres el target
ja l'hem tinguda i pensar, com
diu el company Òscar
Julià en el seu
blog, que potser fóra millor tractar de crear sinergies entre
l'empresa i la pericada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada