dilluns, de desembre 21, 2009

de l'amistat



Del concepte d'amistat s'han escrit, i s'escriuran moltes paraules. Ara bé, per molt cabdalosos que siguin els rius de tinta que s'utilitzin, hi ha coses que no poden ésser ben descrites, cal que siguin viscudes. A més, tot i que pugui semblar, o no, estrany, el concepte d'amistat, com supose que tot, depèn de cadascuna de les persones que pontifiqui al seu respecte.

Sempre he cregut i crec que ho continuaré fent que respecte l'amistat i l'amor ens manquen moltes paraules en el diccionari (ja en parlàrem en els comentaris de "librarying") per a poder expressar més acuradament amb matissos més idonis tot allò que envolta a aquests dos mots.

Sigui com sigui de vegades m'agrada recordar unes frases que em semblen, que tot i lo dit anteriorment, mostren força bé les idees d'aquest sentiment tant important com és l'amistat. Perquè la importància de l'amistat és infinita. Una persona amiga és el més gran tresor.

  • Un amic és una persona que ho sap tot de tu i tot i així t'estima.
  • Un amic és una persona amb qui es pot pensar en veu alta.
  • Els amics són els que vénen al ésser cridats en les prosperitats i sense ser-ho en les adversitats.
  • Amic meu és aquell que em socorre no aquel que em compadeix.

Us veuríeu capacitats per fer una definició d'amistat?

I per cert, no oblidem que qui cerca un amic sense defectes es queda sense amics.

imatge: Amistat de Pablo Ruiz Picasso, Museu de l'Hermitage, Sant Petersburg.

P.S.: quan cercava la imatge per internet he trobat una pàgina a internet amb sentències al respecte de l'amistat (en català o en castellà).


2 comentaris:

Raquel ha dit...

Sempre he dit que tenir un amic és tenir un tresor i que mai no em creuré a les persones que em diguin que tenen més amics que dits a les mans. Per desgràcia es tendeix a confondre conceptes com amic i coleguilla/conegut/blabla.

Sense l'amistat realment no sé quin sentit té tot...

Natxo ha dit...

molta gent empra inadequadament el concepte; o potser té una visió de l'amistat més "rebaixada"...