La tasca del professorat d'ensenyament secundari és tan atraient com complexa, sobretot si es vol fer bé. No n'hi ha prou en saber la matèria per poder donar classes, per decicar-se a la professió d'ensenyant.
Educar és quelcom més que transmetre una informació, quelcom més que una "demostració" del nostre bagatge teòric en un à,bit específic del coneixement. En la nostra tasca d'educadors, l'intercanvi simbòlic i comunicatiu emmercat en un context cultural determinat, hi juga un paper prou important com per dedicar-li atenció.
En aquest intercanvi, el professor no n'és l'emissor ni l'alumne el "resignat" receptor que ha d'anar emmagatzemant i paint un cú,ul de dades, xifres i esdeveniments que després reproduirà per ésser avaluat. Ensenyar no és "com una activitat monolítica del venedor d'un producte que fa servir una única forma d'exposició". Enmig de tot això hi descobrim tot un conjunt de relacions que van més enllà de la transmissió d'una matèria concreta, unes relacions que condicionen l'efectivitat d'aquest intercanvi i expliquen les dificultats de la tasca.
Hernández, F.; Sancho, J.M.
cançó del dia: and then there was silence -Blind Guardian-
1 comentari:
què cert! i quants profes hem tingut que no s'han qüestionat mai res més que si saben o no saben la matèria. No pot ser que ells també s'equivoquin i no sàpiguen explicar-se??
Ja em passaràs els apunts, fes bona lletra ;)
Ens veiem d'aquí uns anys a les reunions de consell escolar també amb l'Àngela, jeje!
Ptons
Publica un comentari a l'entrada